Opis Technologiczny - rk2

Dzisiaj jest godz:
Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne

Opis Technologiczny

Miasto > Droga leśna

Nowe połączenie drogowe Redy z Rumią -      "Leśna-Cegielniana"     Opis i zdjęcia

Budowa alternatywnego połączenia drogowego dla drogi krajowej nr 6 między Redą, a Rumią jest coraz bardziej realna. Wniosek o dofinansowanie tej wielkiej inwestycji przeszedł już ocenę formalną w Urzędzie Marszałkowskim.
Budowa alternatywnego połączenia drogowego dla drogi krajowej nr 6 między Redą, a Rumią jest coraz bardziej realna. Wniosek o dofinansowanie tej wielkiej inwestycji przeszedł już ocenę formalną w Urzędzie Marszałkowskim. Zatem unijne pieniądze na budowę drogi są coraz bliżej.
- Weryfikacja pod względem formalnym to bardzo trudny etap, każdy dokument analizowany jest pod wszystkimi względami, nie może brakować żadnego podpisu, kropki itp. - tłumaczy Marek Panek, sekretarz powiatu. - Teraz czekamy na ocenę wykonalności naszego projektu. Eksperci mają wypowiedzieć się na temat jego przydatność dla odciążenia całego układu drogowego. Obecnie nikt nie odpowie na pytanie, kiedy to nastąpi. Pozostaje cierpliwie czekać.

Cegielnianą w Rumi to próba rozwiązania problemu częstych korków na drodze krajowej nr 6 na odcinku z Redy do Rumi. Włodarze Redy, Rumi i powiatu wejherowskiego postanowili szukać innego połączenia drogowego, którym jadąc można by ominąć zatłoczoną drogę krajową.
Cegielnianą w Rumi to próba rozwiązania problemu częstych korków na drodze krajowej nr 6 na odcinku z Redy do Rumi. Włodarze Redy, Rumi i powiatu wejherowskiego postanowili szukać innego połączenia drogowego, którym jadąc można by ominąć zatłoczoną drogę krajową.


- Szybko wzrastający ruch samochodowy na drodze krajowej nr 6, w szczególności na obszarze Redy i Rumi i tworzenie się korków wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań komunikacyjnych - twierdzą samorządowcy. - Problemy na krajowej szóstce odczuwamy szczególnie teraz, latem, kiedy setki turystów w Redzie skręcają na drogę nr 216 w kierunku Półwyspu Helskiego. W miniony piątek korek ciągnął się przez całą Rumię i Redę, aż do newralgicznego skrzyżowania. Dlatego proponujemy budowę układu drogowego, którego zadaniem będzie przejęcie znacznej części ruchu samochodowego odbywającego się obecnie po krajowej szóstce.

Nowy układ drogowy ma mieć początek na ul. Wejherowskiej w Redzie, dalej poprzez ul. Drogowców, tunelem pod torami w okolicach ul. Gniewowskiej, ul. Leśną kierowcy dojadą do Rumi, a tam ul. Cegielnianą i Towarową do drogi krajowej nr 6. Jest to odcinek długości 5,7 km. Wstępnie inwestycja miała kosztować 74 milionów złotych, ale pozyskanie takich środków z unijnych funduszy nie było realne. Projekt więc "odchudzono" go do 56 mln zł.


- Te 56 mln złotych to wersja "oszczędniejsza" zadania - tłumaczy Marek Panek, sekretarz powiatu. - Wstępnie bowiem inwestycja miała kosztować 74 mln zł, ale pozyskanie takich środków z unijnych funduszy nie było realne. Projekt więc "odchudziliśmy" do 56 mln zł, rezygnując z budowy tunelu pod torami w Redzie, biegnącymi w kierunku Pucka. Być może ten tunel uda się zrealizować w kolejnych etapach tej inwestycji, w następnych latach. W projekcie pozostaje cały czas inny tunel w Redzie, w okolicach ul. Gniewowskiej, też pod torami. Cegielnianą w Rumi to próba rozwiązania problemu częstych korków na drodze krajowej nr 6 na odcinku z Redy do Rumi. Włodarze Redy, Rumi i powiatu wejherowskiego postanowili szukać innego połączenia drogowego, którym jadąc można by ominąć zatłoczoną drogę krajową.


- Szybko wzrastający ruch samochodowy na drodze krajowej nr 6, w szczególności na obszarze Redy i Rumi i tworzenie się korków wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań komunikacyjnych - twierdzą samorządowcy. - Problemy na krajowej szóstce odczuwamy szczególnie teraz, latem, kiedy setki turystów w Redzie skręcają na drogę nr 216 w kierunku Półwyspu Helskiego. W miniony piątek korek ciągnął się przez całą Rumię i Redę, aż do newralgicznego skrzyżowania. Dlatego proponujemy budowę układu drogowego, którego zadaniem będzie przejęcie znacznej części ruchu samochodowego odbywającego się obecnie po krajowej szóstce.

Nowy układ drogowy ma mieć początek na ul. Wejherowskiej w Redzie, dalej poprzez ul. Drogowców, tunelem pod torami w okolicach ul. Gniewowskiej, ul. Leśną kierowcy dojadą do Rumi, a tam ul. Cegielnianą i Towarową do drogi krajowej nr 6. Jest to odcinek długości 5,7 km. Wstępnie inwestycja miała kosztować 74 milionów złotych, ale pozyskanie takich środków z unijnych funduszy nie było realne. Projekt więc "odchudzono" go do 56 mln zł.


- Te 56 mln złotych to wersja "oszczędniejsza" zadania - tłumaczy Marek Panek, sekretarz powiatu. - Wstępnie bowiem inwestycja miała kosztować 74 mln zł, ale pozyskanie takich środków z unijnych funduszy nie było realne. Projekt więc "odchudziliśmy" do 56 mln zł, rezygnując z budowy tunelu pod torami w Redzie, biegnącymi w kierunku Pucka. Być może ten tunel uda się zrealizować w kolejnych etapach tej inwestycji, w następnych latach. W projekcie pozostaje cały czas inny tunel w Redzie, w okolicach ul. Gniewowskiej, też pod torami. - Szybko wzrastający ruch samochodowy na drodze krajowej nr 6, w szczególności na obszarze Redy i Rumi i tworzenie się korków wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań komunikacyjnych - twierdzą samorządowcy. - Problemy na krajowej szóstce odczuwamy szczególnie teraz, latem, kiedy setki turystów w Redzie skręcają na drogę nr 216 w kierunku Półwyspu Helskiego. W miniony piątek korek ciągnął się przez całą Rumię i Redę, aż do newralgicznego skrzyżowania. Dlatego proponujemy budowę układu drogowego, którego zadaniem będzie przejęcie znacznej części ruchu samochodowego odbywającego się obecnie po krajowej szóstce.

Nowy układ drogowy ma mieć początek na ul. Wejherowskiej w Redzie, dalej poprzez ul. Drogowców, tunelem pod torami w okolicach ul. Gniewowskiej, ul. Leśną kierowcy dojadą do Rumi, a tam ul. Cegielnianą i Towarową do drogi krajowej nr 6. Jest to odcinek długości 5,7 km. Wstępnie inwestycja miała kosztować 74 milionów złotych, ale pozyskanie takich środków z unijnych funduszy nie było realne. Projekt więc "odchudzono" go do 56 mln zł.


- Te 56 mln złotych to wersja "oszczędniejsza" zadania - tłumaczy Marek Panek, sekretarz powiatu. - Wstępnie bowiem inwestycja miała kosztować 74 mln zł, ale pozyskanie takich środków z unijnych funduszy nie było realne. Projekt więc "odchudziliśmy" do 56 mln zł, rezygnując z budowy tunelu pod torami w Redzie, biegnącymi w kierunku Pucka. Być może ten tunel uda się zrealizować w kolejnych etapach tej inwestycji, w następnych latach. W projekcie pozostaje cały czas inny tunel w Redzie, w okolicach ul. Gniewowskiej, też pod torami.

 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego